Dlaczego hotel warto wyposażyć w sejf?

Dlaczego hotel warto wyposażyć w sejf?

Rozważając temat sejfów w przypadku hoteli musimy omówić dwie zgoła odmienne sytuacje – sejf będący na wyposażeniu recepcji i przeznaczony do użytku przez gości oraz sejfy będące na wyposażeniu każdego pokoju z osobna.

Sytuacji, w której hotel nie posiada żadnego sejfu – ani w recepcji, ani w pokojach hotelowych, nawet nie warto rozważać. Nadrzędnym celem każdego hotelu – zwłaszcza w dobie łatwości dostępu do ocen jakości hoteli i ich internetowych rankingów – jest zapewnienie jak najlepszych wrażeń gościom podczas pobytu. Brak jakiejkolwiek możliwości bezpiecznego przechowywania dokumentów, kosztowności czy rzeczy osobistych to sytuacja nieakceptowalna przez większość gości.  Hotel, który nie posiada żadnego systemu zabezpieczeń, w zasadzie nie wyjdzie nigdy poza poziom taniego hostelu (a i te ostatnio zaczęły już inwestować w profesjonalne sejfy). Jakie zatem rozwiązania spotkamy w hotelach?

Sejf w recepcji

Najpopularniejsza metoda zabezpieczania kosztowności gości. Sejf dostępny jest w recepcji i monitorowany przez osobę z recepcji oraz ochronę obiektu. W zależności od wybranego rozwiązania, dostęp do sejfu może mieć jedynie recepcja (wtedy przechowywane przez gości rzeczy wydaje się za pokwitowaniem), sejf może też być otwierany dwoma kluczami (jednocześnie), z czego jeden klucz (lub kod) ma gość, a drugi – osoba z recepcji. Istnieją również większe szafy sejfowe ze skrytkami depozytowymi – w takiej sytuacji gość samodzielnie otwiera swoją skrytkę, ale robi to w monitorowanym pomieszczeniu (tak, jak w przypadku skrytek bankowych w sejfach).

Sejf hotelowy Hartmann Tresore
Sejf Hartmann Tresore w pokoju hotelowym

Zasada obsługi bankowych czy hotelowych skrytek depozytowych jest taka sama – obowiązuje tu tzw. zasada „czterech oczu”. Gość otrzymuje klucz do skrytki i specjalną kasetę w której umieszcza przedmioty mające być zdeponowane w skrytce. Następnie kasetę umieszcza w tej skrytce i może bez udziału osób trzecich skrytkę zamknąć. Natomiast jeżeli przedmioty mają być z depozytu podjęte wówczas do samego otwarcia skrytki wymagana jest obecność pracownika banku czy recepcji hotelu, który swoim kluczem dokonuje wstępnego otwarcia skrytki, której drzwi w tym czasie ciągle pozostają jednak zamknięte. Dopiero wówczas gość hotelu, czy posiadacz depozytu może swoim kluczem skrytkę otworzyć i podjąć depozyt. Rozwiązanie to chroni zarówno klienta, jak i instytucję udostępniającą skrytki depozytowe przed nieuczciwością drugiej strony. Żadna z wymienionych osób nie może danej skrytki otworzyć samodzielnie bez obecności drugiej strony. Zachęcamy więc do korzystania ze skrytek depozytowych, bo dzięki temu zyskujemy wysoki poziom bezpieczeństwa powierzonych hotelowi czy bankowi rzeczy.

Każde z tych rozwiązań poprawia bezpieczeństwo gości i buduje pozytywny wizerunek hotelu. Warto zauważyć, że ze względu na konieczność dodatkowego obciążenia pracowników recepcji pracą związaną z obsługą sejfu niektóre hotele pobierają za korzystanie z niego dodatkową opłatę.

Sprawdź : Sejfy Hotelowe w Hartmann Tresore 

Sejf dla gości w każdym pokoju hotelowym

Czy warto decydować się na taką inwestycję? W przypadku kilkudziesięciu pokoi hotelowych wydatek będzie przecież niemały. Czy goście faktycznie korzystają z sejfów w pokojach hotelowych? Statystyk dokładnego wykorzystania sejfów w pokojach niestety nie ma, ale nie można zaprzeczyć temu, że sejf w pokoju hotelowym to wizerunkowo bardzo dobra decyzja. Goście czują się zdecydowanie bezpieczniej, jeśli wychodząc z hotelu wszystkie cenne dla siebie przedmioty – w tym dokumenty czy elektronikę  – mogą zostawić w sejfie.  Sejf w każdym pokoju hotelowym to korzyść również z punktu widzenia szybkości i efektywności obsługi gości. Przy sejfie zbiorczym, w recepcji, każdy gość chcąc zostawić bądź zabrać coś z sejfu zajmuje recepcjoniście czas. Nie jest to problemem w niewielkim hotelu, ale już w kilkudziesięciopokojowym może zdarzyć się, że gość będzie musiał czekać na możliwość skorzystania z sejfu, a każde takie czekanie na recepcji jest przez odwiedzającego postrzegane negatywnie. Warto też mieć na uwadze to,  że od pewnego poziomu standardu hotelu wyposażenie każdego pokoju w sejf jest absolutną koniecznością.

Sejf hotelowy Hartmann Tresore
Sejf hotelowy z minibarem w pokoju hotelowym

Czy zdecydować się na zakup jednego sejfu do recepcji, czy sejfu do każdego pokoju to już decyzja biznesowa, która mocno wpływa na wizerunek hotelu. Nie ma jednak wątpliwości, że nawet przy niewielkim hotelu konieczne jest nabycie przynajmniej jednego sejfu (do recepcji), w którym goście mogą przechowywać cenne dla siebie rzeczy podczas pobytu.

Sprawdź: Sejfy do pokoju hotelowego w Hartmann Tresore